Diabeł bez wątpienia ubiera się u Prady

To, co masz na sobie świadczy o tym, jak prezentujesz się światu. Szczególnie dzisiaj, gdy ludzie są zabiegani. Moda to zwięzły język.” – Miuccia Prada

bti

Miuccia Prada to włoska projektantka mody, wnuczka Marii Prady, który swoją działalność kaletniczą rozpoczął w Mediolanie w 1913 roku.

Miuccia odziedziczyła rodzinne przedsiębiorstwo w 1978 roku i od tego czasu bezpardonowo wkroczyła na światowe salony. Dzięki zdolnościom organizacyjnym, żywiołowości i świetnym relacjom ze współpracownikami rozsławiła firmę, zajmującą się na samym początku wyłącznie produkcją skórzanych toreb i drobnych akcesoriów podróżnych. Ukończone studia politologiczne pozwoliły jej zrozumieć jak ważne jest zaistnienie w środowisku międzynarodowym, promocja i dobry wizerunek.

Interesuje mnie sposób kontaktowania się ze światem przez sprzedaż wielu osobom” – zwykła mawiać.

Wbrew opinii doradców, rezolutna wnuczka założyciela firmy, wprowadziła dwie linie ubrań – pret–a–porter – czyli od razu gotowych do włożenia, produkowanych seryjnie (swoją drogą, dzięki temu zabiegowi powstała firma Cacharel) oraz drugą linię – haute couture – dział ekskluzywnego krawiectwa, który zajmuje się szyciem ubrań na miarę dla indywidualnego klienta. Taka reorganizacja domu mody pozwoliła na jego upowszechnienie i wykroczenie poza wąski krąg odbiorców.

Jedną z dewiz Miucci jest propagowanie włoskości, jako nieodłącznego elementu mody. Projektantka z rozczarowaniem zauważa, że coraz więcej lokalnych przedsiębiorców, w tym przede wszystkim szewców i krawców, musi ulec presji oszczędzania na materiałach i odchodzi od tradycyjnych metod działalności. Co gorsza, nawet słynni projektanci wykupowani przez zagraniczne firmy powodują upadek włoskiego symbolu mody i wartości metki z napisem „made in Italy”.

bti

Mimo wszystko Prada ani na chwilę nie zbacza z kursu. W dniu dzisiejszym  firma posiada 250 sklepów w 65 krajach. Produkuje perfumy, ubrania, zajmuje się  architekturą i sztuką. Nawet kryzys finansowy nie był jej straszny, ani na chwile nie hamując globalnej ekspansji.

Sama Miuccia, związana  z Patrizio Bertellim, przedsiębiorą i biznesmenem, uważana jest za jedną z najbardziej wpływowych kobiet w Europie i świecie. Jej majątek przekracza 4 miliardy dolarów. Nic dziwnego, w końcu sam diabeł ubiera się u Prady.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s